Świąteczne ciastka korzenne- udział w konkursie blogosfery

W tym poście chcę pokazać Wam prosty przepis na pyszne ciastka korzenne. Od kiedy pamiętam gościły w moim domu. Są przysmakiem mojego syna, ale ja również uwielbiam je pochrupać.




Składniki:


  • pół kilograma mąki
  • 25 dag margaryny Kasi
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • torebka przyprawy do piernika
  • łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki imbiru
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatałowej
  • 2 krople aromatu cytrynowego

Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy, łączymy z proszkiem do pieczenia i przyprawami. 
Roztapiamy margarynę, a kiedy wystygnie dodajemy do niej jajko i cukry. 
Do miski z margaryną pomału dodajemy mieszankę mąki z przyprawami i mieszamy. Na początku mieszam drewnianą łyżką, później wyrabiam już ręcznie.
Wkładamy kulę ciasta do lodówki na około godzinę.
Po tym czasie wyjmujemy ją, dzielimy na odpowiedniej wielkości kawałki i rozwałkowujemy. Wycinamy wzory foremkami.




Potem układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy 20 minut.




Gotowe!




Wpis jest przygotowany specjalnie na potrzeby konkursu u zblogowanych. Biorę udział w etapie 3 :)


W konkursach fotograficznych nigdy nie brałam udziału, ponieważ zawsze myślałam, że nie mam szans. Poza tym, aby robić dobre zdjęcia, trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Ja wszystkie zdjęcia do mojego bloga robię swoim telefonem LG G3. Jednak chciałabym mieć aparat, który służyłby mi dłużej jak ten telefon. Na pewno wygląd mojego bloga by się poprawił :) W tym konkursie właśnie taki można wygrać, kto wie, może uda mi się tym razem :) 

A tu kilka moich zdjęć nie związanych ze świątecznymi smakami, jednak chcę Wam pokazać co zrobiłam jeszcze telefonem :)











zBLOGowani.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co myślisz o moim poście.

Copyright © 2014 ZuzkaPisze , Blogger