Pomysł na obiad- Pyszny pieczony pstrąg



Od pewnego czasu jem bardzo dużo ryb. Jednak nie lubię jeść ciągle tego samego. Za każdym razem przygotowuję sobie jakieś danie na inny sposób. Ostatnio padło na pstrąga.

Co potrzebujemy aby zrobić go szybko i smacznie?

  • Pstrąg patroszony
  • cytryna
  • trzy ząbki czosnku
  • trochę masła śmietankowego
  • świeża natka pietruszki
  • chilli pieprz cayenne
  • sól himalajska
  • pieprz czarny- świeżo mielony
  • ryż/ kuskus/ co kto woli 

Jak go przygotować?

Piekarnik nagrzewam do 200 stopni. Zanim się nagrzeje, przygotowuję rybkę.

Wykładam ją na blachę na papier do pieczenia. Nacinam lekko skórkę w kilku miejscach. Solę, pieprzę. Do środka wkładam dwa ząbki czosnku i plaster cytryny. Rozpuszczam delikatnie masełko, wyciskam tam ząbek czosnku, dodaję posiekaną natkę pietruszki. Wlewam trochę mikstury do środka. 

Wstawiam do pieca na 20 minut. 

W międzyczasie też polewam rybkę pozostałym masełkiem, ewentualnie zostawiam je na ryż.

Podaję z ryżem lub kuskusem i warzywami na parze, lub bez.

Gotowe!



Rybka wychodzi smaczna i delikatna. Uwielbiam!
Smacznego!

Post powstał we współpracy z portalem:


23 komentarze:

  1. Wow, wygląda niesamowicie apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada super .
    O co chodzi z ta himalajaska solą? lepsza o zwykłej morskiej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ponoć jest najzdrowsza :) mam akurat w domu więc używam :D

      Usuń
  3. Wygląda super ! Muszę spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  4. Mm wygląda naprawdę rewelacyjnie. Pysznie i zdrowo tak jak lubię.
    Z pewnością wypróbuje przepis.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. wlasnie zabrakło mi na talerzu warzyw i dałabym mniej ryżu, ale wyglada mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezbyt lubię ryby ale bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi zrobiłaś smaka na rybę:))) Jutro biegnę do sklepu:-)))
    Pozdrawiam:-))

    OdpowiedzUsuń
  8. No i mnie namówiłaś! Na pewno wypróbuje Twój pomysł na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglada pysznie, sama musze zrobic cos takiego w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  10. Moglby mi ktos taki obiad jutro zaserwowac pod nos na godzine 14:00 😍😍😍😍😍😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm...to jest dopiero pyszny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To oko mnie przeraza. 😨

    OdpowiedzUsuń
  13. Super to wygląda, będę musiała wypróbować😊 szkoda tylko, że sama będę to jadła, bo mój facet niestety ryby nie uznaje🙄

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pięknie! w restauracjach można by było serwować takie dania! Za rybami nie przepadam,ale chyba na taki obiad się skuszę. Smacznie i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmmmmm nie lubię ryb, ale ta bym od razu zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam pstrąga. Ryby mogę jeść codziennie :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli zainteresował Cię mój post, pozostaw komentarz- motywują mnie one do dalszego tworzenia i pisania. Zostaw również link do siebie, z chęcią odwiedzę Twój blog- jeśli go prowadzisz :)

Copyright © 2014 ZuzkaPisze , Blogger